Hoe je interieur je merk versterkt

Hip merk – frisse huisstijl – duf kantoor … je merkt zo wat niet in het rijtje past. Toch gebeurt het nog al te vaak dat het interieur van een kantoor of winkel niet aansluit bij de merkidentiteit. Professionele relaties en klanten voelen dit, jij verliest aan authenticiteit. Hoe je jouw interieur en identiteit dan wel op één lijn krijgt? Lees het hier!

Lees meer …

Tof product? Check! Bijpassend logo? Check! Matching interieur? Eeuhm … Toch is het een ongelofelijk belangrijk element binnen je merkidentiteit. Klanten, medewerkers, … iedereen zoekt een totaalplaatje dat klopt. We willen ons immers goed voelen bij wat we kopen of waar we werken. Je mag nog zo’n verrassend gamma hebben of een werkgever uit de duizend zijn, mensen zullen het minder snel geloven als de winkel- en werkruimtes die gedachte niet uitstralen.

Hoe wil je overkomen?

Is je bedrijf speels, eerder chique of wil je vooral geloofwaardigheid uitstralen? Je werkruimtes spelen hierin een grote, ondersteunde rol. Daarom is het belangrijk om goed na te denken over de vormen en kleuren die je in de inrichting gebruikt. Klassiek bankkantoor of trendy start-up? Elk van deze interieurs vraagt een eigen uitstraling en vibe.

Bureaustoelen in het logokleur voorzien en daarmee is de kous dan af? Dat is mogelijk, maar het kan ook anders. Verfijnder, eleganter, doordachter. Ga bijvoorbeeld voor een kleuraccent doorheen het volledige interieur of zie het grootser met een slimme indeling die jouw bedrijfsvisie weerspiegelt.

Vertalen naar je interieur

De fysieke uitstraling van je gebouw laten matchen met je bedrijfsidentiteit kan dus op heel wat manieren. Is menselijk contact één van de belangrijke pijlers? Kies dan voor leuke loungehoekjes of zitcoupés in de bedrijfsgebouwen. Ook wanneer je merk een ecologische boodschap uitdraagt, moet die gedachte terug te vinden in je interieur. Klinkt logisch, toch?

Inrichting op maat

Bij Buro Belgium realiseerden we al heel wat inrichtingen die de merkidentiteit weerspiegelen. Neem bijvoorbeeld dit zakelijke interieur. Deze ruimte combineert sobere kleuren met rijke materialen om in alle rust en comfort te vergaderen, volledig in lijn met de bedrijfsactiviteiten.

In deze ontvangstruimte werd dan weer gekozen voor frivole kleuren en prints. Valt het op dat de zaakvoerder een zeer positief en energiek persoon is? 😉

Je merkt het meteen: deze interieurs laten je voelen in welk soort bedrijf of winkel je jezelf bevindt. Ze dragen de bedrijfsfilosofie uit en iedereen die er binnenstapt weet meteen wat hij of zij kan verwachten. Wil je ook een interieur dat écht past bij je bedrijf en visie? Contacteer ons! We zitten graag rond de tafel om jouw identiteit te vertalen naar een stijlvol interieur.